Forplejning under konferencen

Vi sørger løbende for masser af forfriskende isvand og lækker frugt til dine gæster. Og vi holder et vågent øje med dit arrangement og vurderer løbende behovet for forplejning. Intet skal mangle.

Gastronomien spiller en vigtig rolle for en vellykket konference. Mad skal både smage og behage og ikke mindst forny dine gæsters energi. Vi serverer alle måltider i hotellets hyggelige og stilfuldt indrettede restaurant, hvor vi blandt andet tilbyder særlige konferencemenuer.

Herudover står vores dygtige gourmetkokke og altid smilende tjenere klar, til at servere fra et udsøgt a la carte kort. Her er alle retter æstetisk komponeret med skarpt fokus på friske råvarer, kræs for smagsløgene og kulinarisk nydelse.

Frokostbuffet til møde
Voldanlægget Fredericia

Oplevelser i Fredericia

Fredericia er en skøn købstad, der emmer af historie. Det gamle fæstningsanlæg løber gennem byen som et spændende historisk vidnesbyrd om, at Fredericia, blandt få byer i Danmark, er grundlagt og anlagt som en 1600-tals fæstningsby med voldgrave, krudttårne og bastioner.

Selvom Svenskerkrigene hører historiebøgerne til, vil du uden tøven føle dig draget af både et aktivt og pulserende byliv omgivet af en smuk natur med fjord, bælt og morænelandskab.

 

Konference på Hotel Fredericia: Vi hjælper dig hele vejen

Som arrangør, instruktør eller konferencebooker har du mange aspekter at forholde dig til, når din konference skal forløbe som smurt. Rigtig mange endda. Derfor er kyndig og solid sparring med dit konferenceværtsted alfa omega både før, under og efter afvikling af mødet, kurset eller konferencen.

Og netop her letter vi arbejdet for dig. Trygt og effektivt. Vi har en dyb forståelse og en bred erfaring i arrangørsamarbejde, konferencedesign og mødetyper – vi kender kravene og forstår at imødekomme dem. Helt ned i mindste deltalje.

Store konferencelokaler eller mindre møderum

Vi har plads til 250 personer. Maksimalt. Men måske er I slet ikke så mange? Vores konferencelokaler og ruminddelinger er mobile og fleksible. Det betyder, at du får nøjagtigt den plads og atmosfære, der passer til dit deltagerantal. Ingen bliver klemt, og ingen bliver glemt.

Vi tilbyder også mindre mødelokaler, som er smagfuldt indrettet i forskellige temaer. Alle med fladskærms-TV, lærred og flipover. Har du brug for, at alle kan komme til orde og blive set og hørt, er lokalerne her perfekte. Eksempelvis til teammøder eller mindre workshops.

Hotel Fredericia – et professionelt konferencecenter i Trekantområdet

Som konferencegæst på Hotel Fredericia vil der være rig mulighed for at udforske ikke bare Fredericia, men hele Trekantområdet med blandt andet Vejle fjord, Koldings designcentrum og Middelfarts hyggelige gader. I tiden rundt om selve konferencen, har du derfor en lang række muligheder for at opdage disse skønne byers forskellige tilbud. Trekantområdet er et geografisk knudepunkt, og det er derfor nemt at komme frem og tilbage mellem konferencedestinationen og de nærliggende byer. På Hotel Fredericia står vi i den forbindelse også til din rådighed, når der skal arrangeres transport. 

 

 

Mulighed for Hybrid konference

Har alle deltagere og oplægsholdere enten ikke lyst eller mulighed for at deltage fysisk? Et hybridmøde er den fleksible løsning til afholdelse af møder og konferencer.

Vi skræddersyr et live setup, der passer til præcis jeres virksomheds behov. Så kan medarbejderne være til stede både fysisk og online.

Hos Hotel Fredericia kan vi facilitere Hybridmøder eller live-konferencer til det store møde, det lille møde og til koferencen.

Konference med komfort og behagelig akustik

Belysning, frisk luft og en akustik, der ikke forringer gæsternes udbytte, er essentielt for en vellykket konference. Derfor har vi gjort en ekstra indsats for at optimere konferencelokalernes indeklima – både med henblik på lys, luft og lyd.

Også stolene er rummelige, fleksible og har en rigtig god siddekomfort, så ryg og muskulatur ikke bliver overbelastet i løbet af en lang dag. Ring endelig til os, hvis du har særlige behov eller brug for yderligere information om interiør, brugs- og konferencefaciliteter i møderum og konferencesale.

Mødelokale Udsigten på Hotel Fredericia

Konferencecenter med styr på teknikken

Dine gæster fortjener det bedste. Og det gør jeres præsentationer også. Derfor er alle mødelokaler udstyret med alt, hvad I har brug for af moderne AV-udstyr. Udover hurtigt og stabilt WIFI har vi loftmonterede VGA projektorer i alle vores kursus- og konferencelokaler, som du fjernbetjener sammen med det lofthængte lydanlæg.

Teambuilding og sjove aktiviteter

Har du brug for kreative indslag til kurset eller konferencen, er mulighederne mange – både indenfor og ude i de skønne omgivelser. Måske har du brug for en særlig aktivitet, der matcher temaet for din konference? Sig ordet og vi finder mulighederne.

En af Fredericias helt store attraktioner, og som klart er værd at fremhæve i denne forbindelse, er BridgeWalking. Her kan du udfordre dine deltagere med en lettere ekstrem og nervepirrende oplevelse, når turen går henover den gamle Lillebæltsbro. Det lyder måske ikke af så meget? Men det er altså helt oppe på toppen, i 60 meters højde, af den snart 100 år gamle jernbanebro at turen går.

 

 

Er nerverne ikke af stål, har vi mange andre friluftsaktiviteter, der kan krydre din konference eller dit kursus. Du kan eksempelvis skyde med bue og pil, ro havkajak i Lillebælt eller køre mountain bike i Hannerup Skoven.

Skal der konkurrence og fart over feltet, kan du booke Gokart og Matchrace. Ønsker I at blive i nærheden, kan du styrke dine gæsters holdånd og teamwork på bowlingbanen, der ligger blot 100 meter fra hotellets konferencecenter.

Vil du møde de lokale? Så byder Meet the locals på ægte lokale oplevelser. Du kan blandt andet booke smagning hos vinbonden på Thuesensminde, deltage i en kulinarisk udflugt i historiske rammer eller stævne ud på fisketur i Lillebælt med Peter.

Foye på Hotel Fredericia

Hvorfor holde konference i Trekantområdet?

Uanset om du kommer fra Jylland, Fyn eller Sjælland, er det nemt at ramme Trekantområdet og Fredericia. Vores konferencecenter ligger helt centralt på Danmarkskortet og tæt på E20, hvor den sønderjyske, fynske og østjyske motorvej krydser hinanden og forbindes. Det betyder, at du maksimalt skal køre 2½ time – uanset hvor du kommer fra i landet.

Ankommer dine gæster til Fredericia Banegård med tog eller bus, hjælper vi gerne med at bestille til-og-fra transport. Er rejsebagagen ikke alt for tung, kan du sagtens nyde en frisk gåtur på omkring én kilometer til eller fra hotellet.

En typisk konferencedag på Hotel Fredericia

Når dine gæster ankommer til vores hotel og konferencecenter vil de blive taget godt imod af vores veluddannede og smilende personale. Her vil dine konferencedeltagere hurtigt føle sig velkomne og forkælede.

Vi starter med at servere en lækker og velsmagende morgenbuffet, så dine gæster er godt klædt på til dagens arrangementer. Herefter skydes dagens program i gang i vores professionelle konference- og mødelokaler.

Når det er tid til frokost, vil dine gæster få serveret den lækreste buffet af friske råvarer, som giver fornyet energi til resten af dagen. Hotellets restaurant sørger desuden for en udsøgt konferencemenu om aftenen med op til tre retter, som nydes med panoramaudsigt over smukke grønne områder. Du kan derudover regne med en løbende forplejning gennem hele konferencen i form af både kaffe og te, iskoldt vand, søde sager og sunde snacks. Før det bliver tid til at trække dig tilbage og lade op på de nyistandsatte hotelværelser, kan de sene aftentimer nydes på vores udsigtsterrasse eller i hotelbaren.

Konferencegæster på Hotel Fredericia

Konferencelokaler

Alle vores konferencelokaler er indrettet lyst og venligt med flot udsyn fra de store gulv-til-loft vinduer, der selvfølgelig også giver et skønt og behageligt lysindfald i rummet.

Hotellets store konferencefaciliteter SALEN er udrustet med mobile vægge, hvilket giver mulighed for flere opstillinger. Samlet er den største opstillingsmodel på 260 kvadratmeter og kan rumme 180 personer ved biograf stole opstilling.
Der kan veksles mellem 5 mulige opstillinger, hvor det mindste udgør 50 kvadratmeter.

Konferencelokalerne er betegnet lokale 1 til lokale 4

Alle opstillinger giver adgang til trådløs netværk, loft hængt projektor med VGA eller HDMI tilslutning, væglærred samt lydanlæg.
Vælges en større opstillinger, f.eks. 130 kvadratmeter eller 260 kvadratmeter, giver det mulighed for dobbelt lærred. Trådløs Barco Clickhare for skærm billede, VGA eller HDMI tilslutning. Ved opstillinger, hvor lokale 2 og 3 indgår, er mikrofoner, herunder flere headset og/eller håndholdte mikrofoner tilgængeligt.

Konferencelokalerne 1-2-3-4 har selvstændige aircondition samt luftskifteanlæg. I alle lokaler kan opsættes stor mobil whiteboard, talerstol samt scene for musik, foredragsholder med mere. Al belysning er sensorstyret og kan dæmpes efter ønske.

Akustikken er enorm vigtig for mange kursusafviklere. Derfor er vi stolte af at have skabt en yderst behagelig akustik, så man i de fleste tilfælde ikke engang behøver mikrofon. Til det rigtig fine lydanlæg i konferencefaciliteterne, har vi naturligvis både almindelige mikrofoner og trådløse headset-mikrofoner. Talerstol og scenepodie har vi naturligvis også, og i konferencesalen og lokalerne er der aircondition.

Hos os er det rigtig vigtigt, at vores gæster får hvad de har brug for – og vores motto er: ”Vi fikser det” – så alt kan løses.

I konferenceområdet ligger vores restaurant, de mindre grupperum, samt fine toiletfaciliteter. Alt afhængigt at konferencetidspunktet, kan gæsterne se frem til en helt igennem storslået morgenbuffet, en fantastisk frokostbuffet med udsøgte retter fra både det kolde og varme køkken. Er konferencen hen imod aftensmad, har vi flere skønne 2-3 retters konferencemenuer at vælge imellem. Alternativt byder vi på et yderst delikat a la carte kort, som du kan se her.

Området omkring er skønt og hotellet ligger tæt på golfbaner, messecenter, shopping, Madsbyparken, Banegården, motorvejsnettet, Lillebælt – alt sammen indenfor en radius af ganske få kilometer.

4 medarbejdere på Hotel Fredericia

Hvorfor holde konference i Trekantområdet?

Kun 50 meter væk fra hotellets indgang, tilbyder vi flere møde- og konferencelokaler i samarbejde med Fredericias Idrætscenter.
I Fredericia Idrætscenter er der kommet en tilbygning, hvor ADP loungen ligger.

Her er plads op til 300 siddende gæster med stort lysindfald på begge sider, med panoramaudsigt.

Der er højt til loftet og god atmosfære, og lokalet vil være fremragende til dig, der enten skal holde en konference, møde eller workshop.

Den 410 kvadratmeter lounge, er absolut et besøg værd.

Loungen er udstyret med

  • 2 x projektor med tilhørende lærred
  • Trådløse mikrofoner, flere varianter
  • Nyt moderne lydanlæg 
  • Flipover tavle på hjul
  • Gratis trådløst internet
  • Mulighed for lysdæmpning
  • Mulighed for mørklægning

Under jeres ophold er der naturligvis også mulighed for frit at benytte idrætcenteret med fitness, svømmehal og badeland.

Har du brug for større mødefaciliteter?

Vi samarbejder med Messe C, som byder på store, gode og professionelle messerammer, konferencesale og festlokaler. Læs mere på www.messec.dk

Okayfood logo

Konferencehotel og møde – kontakt os

Vi er altid klar til at svare på dine spørgsmål – og giver gerne en kop kaffe…

Sybille Merz Bæksted

Sybille Merz Bæksted
Receptions- og Konferencechef
+45 76 20 68 16
sybille@hotel-fredericia.dk

Heidi Schouw
Konferencevært 
+45 76 20 68 09
heidi@hotel-fredericia.dk

Mette Spindler Seehausen
Key Account Manager
+45 40 99 41 45
mette@hotel-fredericia.dk

Indhent tilbud på dit næste møde eller din konference

Vi tilpasser vores rammer til jeres møde og konference. Kontakt os gerne ved spørgsmål.

*Ved klik på Kontakt mig, giver du os tilladelse til at kontakte dig på mail.

Få seneste nyt fra Best Western Hotel Fredericia

Vi udsender nyhedsbrev én til to gange om måneden.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gode tilbud på en lang række ophold og koncerter.