...

Afhold din næste konference midt i landet – midt i naturen

Konference

Konference på Hotel Fredericia: Vi hjælper dig hele vejen

Som arrangør, instruktør eller konferencebooker har du mange aspekter at forholde dig til, når din konference skal forløbe som smurt. Rigtig mange endda. Derfor er kyndig og solid sparring med dit konferenceværtsted alfa omega både før, under og efter afvikling af mødet, kurset eller konferencen.

Netop her letter vi arbejdet for dig. Trygt og effektivt. Vi har en dyb forståelse og en bred erfaring i arrangørsamarbejde, konferencedesign og mødetyper – vi kender kravene og forstår at imødekomme dem. Helt ned i mindste deltalje.

Store konferencelokaler
eller mindre møderum

Vores største konferencelokale har plads til 250 personer. Er I flere, kan vi hjælpe med et lokale på op til 300 personer hos vores nabo Fredericia Idrætscenter.

Vores lokaler og ruminddelinger er mobile og fleksible. Det betyder, at du får nøjagtigt den plads og atmosfære, der passer til dit deltagerantal. Ingen bliver klemt, og ingen bliver glemt.

Vi tilbyder også mindre møderum, som er smagfuldt indrettet i forskellige temaer. Alle med fladskærms-TV, lærred og flipover. Har du brug for, at alle kan komme til orde og blive set og hørt, er lokalerne her perfekte. Eksempelvis til teammøder eller mindre workshops.

Hotel Fredericia – et professionelt konferencecenter i Trekantområdet

Har I brug for lidt luft, en aktivitet eller teambuilding udenfor hotellet, er mulighederne enorme tæt på hotellet. Lidt fra naturområdet Madsbyparken lige uden for døren, til naboen Fredericia Idrætscentret, til indendørs gocartcenter på den anden siden af vejen, til Bridgewalking og Hvalsafari i kort kørselsafstand.

Trekantområdet er et geografisk knudepunkt, og det er derfor nemt at komme frem og tilbage mellem konferencedestinationen og de nærliggende byer. På Hotel Fredericia står vi i den forbindelse også til din rådighed, når der skal arrangeres transport.

Prima forplejning under konferencen

Vi sørger løbende for masser af forfriskende isvand og lækker frugt til dine gæster. Og vi holder et vågent øje med dit arrangement og vurderer løbende behovet for forplejning. Intet skal mangle.

Gastronomien spiller en vigtig rolle for en vellykket konference. Mad skal både smage og behage og ikke mindst forny dine gæsters energi. Vi serverer alle måltider i hotellets hyggelige og stilfuldt indrettede restaurant, hvor vi blandt andet tilbyder særlige konferencemenuer.

Herudover står vores dygtige kokke og altid smilende tjenere klar, til at servere fra et udsøgt a la carte kort. Her er alle retter æstetisk komponeret med skarpt fokus på friske råvarer, kræs for smagsløgene og kulinarisk nydelse.

Afspil video

Om Hotel Fredericia

Hvorfor holde konference i Trekantområdet?

Uanset om du kommer fra Jylland, Fyn eller Sjælland, er det nemt at ramme Trekantområdet og Fredericia. Vores konferencehotel ligger helt centralt på Danmarkskortet og tæt på E20, hvor den sønderjyske, fynske og østjyske motorvej krydser hinanden og forbindes. Det betyder, at du maksimalt skal køre 2½ time – uanset hvor du kommer fra i landet.

Ankommer dine gæster til Fredericia Banegård med tog eller bus, hjælper vi gerne med at bestille til-og-fra transport. Er rejsebagagen ikke alt for tung, kan du sagtens nyde en frisk gåtur på omkring én kilometer til eller fra hotellet.

Konferencehotel

Forespørg på jeres næste konference eller møde

Mere info om konference

Som konferencegæst på Hotel Fredericia vil der være rig mulighed for at udforske ikke bare Fredericia, men hele Trekantområdet med blandt andet Vejle fjord, Koldings designcentrum og Middelfarts hyggelige gader. I tiden rundt om selve konferencen, har du derfor en lang række muligheder for at opdage disse skønne byers forskellige tilbud. Trekantområdet er et geografisk knudepunkt, og det er derfor nemt at komme frem og tilbage mellem konferencedestinationen og de nærliggende byer. På Hotel Fredericia står vi i den forbindelse også til din rådighed, når der skal arrangeres transport.

Vi er glade for at kunne tilbyde vores konferencedeltagere en spændende ny mulighed: 4 spritnye, højkvalitets mountainbikes fra PRINCIPIA! Disse cykler, der kan lejes sammen med justerbare og godkendte cykelhjelme, giver dig chancen for at udforske det naturskønne område omkring hotellet på en sikker og komfortabel måde.

Efter en lang dag i konferencelokalet kan en tur på mountainbike være det perfekte afbræk. For kun DKK 175,- pr. dag kan du leje en mountainbike og begive dig ud på eventyr. Uanset om du foretrækker en rolig cykeltur eller en udfordrende sti, har vi noget for enhver smag. Som en ekstra bonus ligger en af Danmarks bedste mountainbike-baner lige ved siden af hotellet.

Vores imødekommende personale i receptionen står klar til at hjælpe dig med at leje en cykel og give dig tips til de bedste ruter. Benyt muligheden for at få en uforglemmelig oplevelse i naturen, lige fra hotellets dørtrin!

Fredericia er en skøn købstad, der emmer af historie. Det gamle fæstningsanlæg løber gennem byen som et spændende historisk vidnesbyrd om, at Fredericia, blandt få byer i Danmark, er grundlagt og anlagt som en 1600-tals fæstningsby med voldgrave, krudttårne og bastioner.

Selvom Svenskerkrigene hører historiebøgerne til, vil du uden tøven føle dig draget af både et aktivt og pulserende byliv omgivet af en smuk natur med fjord, bælt og morænelandskab.

Har alle deltagere og oplægsholdere enten ikke lyst eller mulighed for at deltage fysisk? Et hybridmøde er den fleksible løsning til afholdelse af møder og konferencer. Vi skræddersyr et live setup, der passer til præcis jeres virksomheds behov. Så kan medarbejderne være til stede både fysisk og online. Hos Hotel Fredericia kan vi facilitere Hybridmøder eller live-konferencer til det store møde, det lille møde og til koferencen.

Belysning, frisk luft og en akustik, der ikke forringer gæsternes udbytte, er essentielt for en vellykket konference. Derfor har vi gjort en ekstra indsats for at optimere konferencelokalernes indeklima – både med henblik på lys, luft og lyd.

Også stolene er rummelige, fleksible og har en rigtig god siddekomfort, så ryg og muskulatur ikke bliver overbelastet i løbet af en lang dag. Ring endelig til os, hvis du har særlige behov eller brug for yderligere information om interiør, brugs- og konferencefaciliteter i møderum og konferencesale.

Vi har plads til 250 personer. Maksimalt. Men måske er I slet ikke så mange? Vores konferencelokaler og ruminddelinger er mobile og fleksible. Det betyder, at du får nøjagtigt den plads og atmosfære, der passer til dit deltagerantal. Ingen bliver klemt, og ingen bliver glemt.

Vi tilbyder også mindre mødelokaler, som er smagfuldt indrettet i forskellige temaer. Alle med fladskærms-TV, lærred og flipover. Har du brug for, at alle kan komme til orde og blive set og hørt, er lokalerne her perfekte. Eksempelvis til teammøder eller mindre workshops.

Dine gæster fortjener det bedste. Og det gør jeres præsentationer også. Derfor er alle mødelokaler udstyret med alt, hvad I har brug for af moderne AV-udstyr. Udover hurtigt og stabilt WIFI har vi loftmonterede VGA projektorer i alle vores kursus- og konferencelokaler, som du fjernbetjener sammen med det lofthængte lydanlæg.

Har du brug for kreative indslag til kurset eller konferencen, er mulighederne mange – både indenfor og ude i de skønne omgivelser. Måske har du brug for en særlig aktivitet, der matcher temaet for din konference? Sig ordet og vi finder mulighederne.

En af Fredericias helt store attraktioner, og som klart er værd at fremhæve i denne forbindelse, er BridgeWalking. Her kan du udfordre dine deltagere med en lettere ekstrem og nervepirrende oplevelse, når turen går henover den gamle Lillebæltsbro. Det lyder måske ikke af så meget? Men det er altså helt oppe på toppen, i 60 meters højde, af den snart 100 år gamle jernbanebro at turen går.

Er nerverne ikke af stål, har vi mange andre friluftsaktiviteter, der kan krydre din konference eller dit kursus. Du kan eksempelvis skyde med bue og pil, ro havkajak i Lillebælt eller køre mountain bike i Hannerup Skoven.

Skal der konkurrence og fart over feltet, kan du booke Gokart og Matchrace. Ønsker I at blive i nærheden, kan du styrke dine gæsters holdånd og teamwork på bowlingbanen, der ligger blot 100 meter fra hotellets konferencecenter.

Vil du møde de lokale? Så byder Meet the locals på ægte lokale oplevelser. Du kan blandt andet booke smagning hos vinbonden på Thuesensminde, deltage i en kulinarisk udflugt i historiske rammer eller stævne ud på fisketur i Lillebælt med Peter.

Når dine gæster ankommer til vores hotel og konferencecenter vil de blive taget godt imod af vores veluddannede og smilende personale. Her vil dine konferencedeltagere hurtigt føle sig velkomne og forkælede.

Vi starter med at servere en lækker og velsmagende morgenbuffet, så dine gæster er godt klædt på til dagens arrangementer. Herefter skydes dagens program i gang i vores professionelle konference- og mødelokaler.

Når det er tid til frokost, vil dine gæster få serveret den lækreste buffet af friske råvarer, som giver fornyet energi til resten af dagen. Hotellets restaurant sørger desuden for en udsøgt konferencemenu om aftenen med op til tre retter, som nydes med panoramaudsigt over smukke grønne områder. Du kan derudover regne med en løbende forplejning gennem hele konferencen i form af både kaffe og te, iskoldt vand, søde sager og sunde snacks. Før det bliver tid til at trække dig tilbage og lade op på de nyistandsatte hotelværelser, kan de sene aftentimer nydes på vores udsigtsterrasse eller i hotelbaren.

Alle vores konferencelokaler er indrettet lyst og venligt med flot udsyn fra de store gulv-til-loft vinduer, der selvfølgelig også giver et skønt og behageligt lysindfald i rummet.

Hotellets store konferencefaciliteter SALEN er udrustet med mobile vægge, hvilket giver mulighed for flere opstillinger. Samlet er den største opstillingsmodel på 260 kvadratmeter og kan rumme 180 personer ved biograf stole opstilling.

Der kan veksles mellem 5 mulige opstillinger, hvor det mindste udgør 50 kvadratmeter.

Konferencelokalerne er betegnet lokale 1 til lokale 4

Alle opstillinger giver adgang til trådløs netværk, loft hængt projektor med VGA eller HDMI tilslutning, væglærred samt lydanlæg.

Vælges en større opstillinger, f.eks. 130 kvadratmeter eller 260 kvadratmeter, giver det mulighed for dobbelt lærred. Trådløs Barco Clickhare for skærm billede, VGA eller HDMI tilslutning. Ved opstillinger, hvor lokale 2 og 3 indgår, er mikrofoner, herunder flere headset og/eller håndholdte mikrofoner tilgængeligt.

Konferencelokalerne 1-2-3-4 har selvstændige aircondition samt luftskifteanlæg. I alle lokaler kan opsættes stor mobil whiteboard, talerstol samt scene for musik, foredragsholder med mere. Al belysning er sensorstyret og kan dæmpes efter ønske.

Akustikken er enorm vigtig for mange kursusafviklere. Derfor er vi stolte af at have skabt en yderst behagelig akustik, så man i de fleste tilfælde ikke engang behøver mikrofon. Til det rigtig fine lydanlæg i konferencefaciliteterne, har vi naturligvis både almindelige mikrofoner og trådløse headset-mikrofoner. Talerstol og scenepodie har vi naturligvis også, og i konferencesalen og lokalerne er der aircondition.

Hos os er det rigtig vigtigt, at vores gæster får hvad de har brug for – og vores motto er: ”Vi fikser det” – så alt kan løses.

I konferenceområdet ligger vores restaurant, de mindre grupperum, samt fine toiletfaciliteter. Alt afhængigt at konferencetidspunktet, kan gæsterne se frem til en helt igennem storslået morgenbuffet, en fantastisk frokostbuffet med udsøgte retter fra både det kolde og varme køkken. Er konferencen hen imod aftensmad, har vi flere skønne 2-3 retters konferencemenuer at vælge imellem. Alternativt byder vi på et yderst delikat a la carte kort, som du kan se her.

Området omkring er skønt og hotellet ligger tæt på golfbaner, messecenter, shopping, Madsbyparken, Banegården, motorvejsnettet, Lillebælt – alt sammen indenfor en radius af ganske få kilometer.

Konferencer og møder – kontakt os

Vi er altid klar til at svare på dine spørgsmål
– og giver meget gerne en kop kaffe …

Sybille Merz Klaris

Receptions- og Konferencechef

+45 76 20 68 16
sybille@hotel-fredericia.dk

Stine Johanne Kiilerich

Konferencevært

+45 76 20 68 09
stine@hotel-fredericia.dk

Mette
Seehausen

Key Account Manager

+45 40 99 41 45
mette@hotel-fredericia.dk

Vores glade kunder fortæller

Anbefalinger