Konferencecenter

Vi tilbyder alt, der sikrer en succesfuld konference. Og mere til…

Søger du et yderst professionelt konferencecenter med en hel central placering i Danmark?  Vores konferencecenter er dit mødested. Et sted, hvor både du og dine gæster føler sig hjerteligt velkomne og godt modtaget. Her kan du være sikker på at give dine konferencegæster, kursister eller mødedeltagere en rigtig god oplevelse og et rigt udbytte af din samlede indsats som arrangør.

Du kan både booke dagsmøder og konferencedøgn med overnatning. Og du samarbejder med et yderst imødekommende, kompetent og fleksibelt team, der løbende uddannes og holdes ajour med alt nyt og de seneste tendenser indenfor konferenceområdet.

Du kan derfor føle dig tryg fra start til slut og være sikker på, at alt fungerer optimalt både før, under og efter konferencen. Med tillid og ro i sindet kan du overlade al praktisk til os, så du har frie hænder til at fokusere på selve konferencens indhold, talerækker og formidling af budskaber.

Vi har det fulde overblik og klarer logistik, forplejning og sparring omkring særlige aktiviteter – uanset om din konference afvikles over én eller flere dage. Og finder du ikke det helt særlige, som du søger, kan du være sikker på, at vi fikser det.

Konferencelokaler

Indhent tilbud på dit næste møde eller din konference

Vi tilpasser vores rammer til jeres møde og konference. Kontakt os gerne ved spørgsmål.

*Ved klik på Kontakt mig, giver du os tilladelse til at sende dig vores månedslige brev med gode tilbud.

Kort og godt

Som konferencecenter tilbyder vi

  • Plads til op til 250 deltagere
  • Topmoderne og nyligt renoverede lokaler
  • Mobile og fleksible løsninger til rum, størrelse og layout
  • Store lyse mødelokaler
  • Nyeste AV-udstyr
  • Fladskærme i de mindre mødelokaler
  • Løbende forplejning
  • Eksklusivt forretningsmøde med middag
  • Sjove aktiviteter i nærområdet
  • Rekreative oplevelser og teambuilding
  • Sparring fra A-Z

Som konferencehotel tilbyder vi

  • Frokostbuffet med udsøgte retter fra både det kolde og varme køkken
  • En fantastisk 2 eller 3-retters konferencemenu. Alternativt a la carte menu
  • En stilfuldt indrettet og hyggelig restaurant
  • 118 værelser til overnatning og afslapning
  • Stor lækker morgenmadsbuffet
  • Central beliggenhed i trekantsområdet med kort afstand til motorvej og banegård
  • Gratis parkering
  • Egen natklub til særlige arrangementer
  • Fri adgang til svømmehal, badeland og fitnesscenter
  • Et altid smilende, kompetent og yderst hjælpsomt personale

Fokus på lækker indretning og optimalt indeklima

Mødetyper og lokaler

Alle vores konference- og mødelokaler er lyse og lækkert indrettet med skarpt fokus på komfort og optimalt indeklima. Uanset om I er få eller mange, tilpasser vi både lokalestørrelse og bordopstilling efter behov og ønsker, og ikke mindst mødetype. Mulighederne er mange…

Bordopstillinger kan antage mange former, men vi har rigtig god erfaring med følgende muligheder i det store konferencelokaler: U-opstilling, biografopstilling, gruppebordopstilling, sildebensopstilling og skolebordsopstilling. Læs mere om konference- og mødelokaler og se også vores brochure, der giver dig et fint overblik over max pax i hvert lokale.

Konference, messe og udstilling

Med plads til 250 konferencegæster, kan du byde dine gæster indenfor i konferencecentrets største lokale, der er faciliteret med det bedste it-udstyr til præsentationer. Fjernbetjent VGA projektor, lofthængt lydanlæg og monitors, og ikke mindst hurtigt WIFI til alle deltagere. Hertil er lokalet gearet med mobile og fleksible vægge. Har du behov for mindre, skaber vi den plads, der passer allerbedst til dit deltagerantal og din planlagte mødeform.

Har du omvendt brug for endnu større lokaler til særlige events, udstilling eller messe, har vi et glimrende samarbejde med vores nabo: Messe C, der med sine 33.000 kvadratmeter under ét tag, rummer alle muligheder. Ring og hør nærmere om mulighederne.

Kursus, Workshop og undervisning

Læring og kreativitet kræver gode vilkår og trygge rammer. I vores mødelokaler har du mulighed for at arrangere kurser og undervisningsforløb for et mindre deltagerantal, hvor alle bliver set og hørt, og hvor dialogen kan flyde frit.

Lokalerne er stilfuldt indrettet og har fladskærme, flipovers og komfortable møbler. Og vi sørger naturligvis for pen, papir og løbende forplejning til alle kursister.

Forplejning og konference med overnatning

Når den sidste projektor er slukket, er dine gæster også her i de absolut bedste hænder. Afvikler du konference med overnatning, kan du her læse meget mere om vores løbende konferenceforplejning, mad, drikke, restaurant, bar og øvrige hotelfaciliteter, når du vælger Best Western Plus Hotel Fredericia som vært og konferencehotel.

Grønne rekreative områder

For foden af konferencecentret, har vi et stort og yderst skønt naturområde med adgang til både sø og Madsbyparken. Området er særdeles velegnet til walk´n´talks eller til rekreation, frisk luft og benstræk i de indlagte pauser.

Konferencecenter midt i Danmark

Det er både nemt og bekvemt at ramme Trekantområdet og Fredericia – uanset om du kommer fra Jylland, Fyn eller Sjælland, Med en beliggenhed helt centralt i Danmark, er vores konferencecenter tæt på E20, hvor den sønderjyske, fynske og østjyske motorvej krydser hinanden og forbindes. Du skal maksimalt regne med 2½ times kørsel – uanset hvor du kommer fra i landet.

Ankommer dine konferencedeltagere med offentlig transport til Fredericia Banegård, hjælper vi gerne med at bestille transport til og fra konferencecentret. Foretrækker gæsterne en frisk gåtur frem for transfer, skal de blot tilbagelægge én kilometer til eller fra hotellet.

Oplevelser – en ekstra dimension til konferencen

Tænker du i oplevelsesøkonomi, teambuilding og ønsker du at krydre din konference med særlige indslag væk fra konferencecentret, har vi et hav af muligheder for netop at give din konference eller møde denne ekstra dimension.

I det gode nabolag her i Fredericia, har vi som konferencecenter mange nære samarbejdspartnere, som fint tegner områdets kulturelle kontur, og som hver i sær tilbyder oplevelser og aktiviteter helt udover det sædvanlige.

Aktive oplevelser

Et af områdets store attraktioner, som både kræver mod og nerver af stål, er Bridge Walking. Med en kyndig guide og sikkerheden i top, begiver du dig ud øverst på den snart 100 år gamle jernbanebro. Her vandrer du fra Middelfart med kurs mod Fredericia henover broen. 60 meter over vandet og 20 meter over jernbaneskinnerne.

Foretrækker du en mere jordnær aktivitet, har konferencecentret hele tre golfbaner i mere eller mindre nær afstand: Fredericia Golfklub, Golfklubben Lillebælt og Birkemose Golf Club.

Fri adgang til fitness og badeland er med i vores tilbud. Og hvis du vil byde på fart over feltet, kan du invitere konferencegæsterne på Gokart og Matchrace.

Konferencedøgn

Kursus- og konferencedøgn på 4-stjernet hotel 

Book jeres kursus- eller konferencedøgn på Hotel Fredericia og nyd et moderne hotel med lækker restaurant og flotte omgivelser.

Best Western Plus Hotel Fredericia ligger i trekantsområdet, tæt på motorvej og banegård. Vi har lokaler med pladser op til 250 personer, alt i AV-udstyr og yderst professionelle medarbejdere. Alle vore lokaler har egen udgang til vores skønne have, så der kan strækkes ben og trækkes frisk luft i pauserne. Vi ligger i naturskønne omgivelser med store grønne arealer og Madsby Parken kun 5 min. gang herfra. Så når kursusdagen er ovre, kan hotellet være behjælpelig med forslag til aktiviteter i eller udenfor hotellets område.

Fantastisk beliggenhed for et kursus- og konferencehotel

Hotellet ligger i naturskønne omgivelser med rig mulighed for aktiv udfoldelse. Vi tilbyder forskellige konferencepakker – blandt andet med følgende:

  • Kaffe og the
  • Dagens kursusfrokost
  • Kaffe og the med kage eller frisk frugt
  • Kursusdinner – 2 retter
  • Værelse
  • Stor morgenbuffet
  • Isvand i mødelokalet
  • Lokaleleje med standard AV-udstyr

Ønsker du et tilbud på din næste konference?

Kontakt enten Sybille eller Heidi, hvis du har spørgsmål til konference– og mødefaciliteterne, priser, ledige datoer, forplejning eller andet.

Sybille Merz Bæksted

Sybille Merz Bæksted
Receptions- og Konferencechef
+45 76 20 68 16
sybille@hotel-fredericia.dk

Heidi Schouw

Heidi Schouw
Konferencevært
+45 76 20 68 09
heidi@hotel-fredericia.dk